‘Google Core updates’, het zweet breekt sommige SEO specialisten uit als je die drie woorden noemt. De rankings in de zoekresultaten van Google willen nog weleens vreemd gedrag vertonen bij een dergelijke update. DoubleSmart bestaat inmiddels zeven jaar en heeft al best wat updates meegemaakt en vrijwel iedere keer komen […]
Links spelen binnen SEO een grote rol en er zijn online oneindig veel discussies te vinden over ‘Linken’. Daarbij is het goed om onderscheid te maken tussen twee verschillende type links. Als we het hebben over autoriteit dan werken we aan externe links (backlinks). Daarnaast kan je ook intern linken (links binnen […]
Wil jij vindbaar worden in Google? Dan ontkom je niet aan linkbuilding. Linkbuilding is de benzine voor de on-page optimalisatie werkzaamheden waarmee je naar de top van de zoekmachine racet! Je concurrenten achter je laten? Dat wil iedereen wel, maar stijgen in de zoekmachine is een proces dat niet van de ene […]
Als je met zoekmachine marketing aan de slag gaat, kom je een vork in de weg tegen: ga je met SEO aan de slag om organische posities te veroveren, of zet je in op SEA om snel zichtbaar te worden in de zoekmachine? Het lijkt een tweedeling, maar je kunt prima beide […]
Tools, tools, tools: iedere online marketeer gebruikt ze dagelijks (of zou ze moeten gebruiken, als je het ons vraagt). Of het nu handige shortcuts zijn of betaalde tools, je kunt eigenlijk geen online marketing werkzaamheden uitvoeren zonder gebruik te maken van externe hulpmiddelen. Maar wij snappen ook dat niet iedere organisatie de marketingbudgetten heeft om […]
Vroeger speelde ik graag straatvoetbal. Ik was geen toptalent, maar toch wist ik regelmatig het doel te vinden. Dat kwam vooral doordat ik op het juiste moment op de juiste plek was. Nou ja… Juiste moment? Ik bleef gewoon altijd in de spits staan, waardoor er iedere keer wel een paar onmisbare ballen naar me […]
Wat is pillar content of een pillar page? Pillar content is een stuk content op je website dat een onderwerp compleet behandelt. Van voor tot achter en van links tot rechts. Deze pagina is geschreven is duidelijke, heldere taal en is vaak erg lang. Een pillar page schud je niet zomaar uit je mouw; daar […]
Vaak krijgen we de vraag of backlinks kopen zinvol is of niet. Daarop is ons antwoord, net als bij vele vragen over SEO: dat hangt er vanaf. Het hangt dan voornamelijk af van de kwaliteit van de backlink. Is de website waar je de backlink in kunt kopen van hoogwaardige kwaliteit? Dan is het zeker […]
Als wij klanten de laatste cijfers op het gebied van social media voorleggen, kan dit nog wel eens leiden tot een verbaasde blik. Uit verschillende onderzoeken blijkt namelijk dat de gemiddelde Nederlander behoorlijk actief is op social media – meer dan onze klanten vaak verwachten. De meest recente cijfers laten zelfs zien dat het aantal […]
Iedere maand starten er bij DoubleSmart een aantal nieuwe klanten die op zoek zijn naar groei. Vanaf deze maand vieren we iedere nieuwe klant door een boom te planten ergens ter wereld. Op deze manier maken we de wereld een klein beetje groener met iedere nieuwe online marketing campagne die we starten. […]
Oké, je hebt een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd en je weet welke zoekwoorden belangrijk zijn voor jouw product of dienst. Tijd om je Google Ads campagne op te zetten! Maar hier komt meer bij kijken dan het invoeren van een aantal zoekwoorden. Daarom geven wij je graag 7 tips voor een professionele opzet van je Google Ads […]
Wat is Google Mijn Bedrijf?Vanavond wil je uit eten, maar je hebt nog geen idee bij welk restaurant. Je pakt Google er dus maar bij en zoekt naar een restaurant in de buurt, bijvoorbeeld met de zoekopdracht [restaurant Gouda]. Google Maps geeft je snel een lijstje resultaten terug waarvan je ook direct het adres […]