De kwaliteitsscore van de Google Adwords is een belangrijk onderdeel van een succesvolle Adwords campagne. Is je kwaliteitsscore namelijk te laag? Dan betaal je meer om hoge posities te behalen op de zoekresultatenpagina van Google. Bij een hoge kwaliteitsscore word je beloond met betere posities en meer vertoningen, de kosten per klik zullen daarnaast ook […]
De afgelopen jaren is internet marketing sterk aan het groeien, ondernemers kunnen eigenlijk niet meer zonder internet marketing. Het internet ontwikkeld zich als een ‘dolle‘ en de gebruikers doen hier gezellig in mee. Maar wat valt er nu eigenlijk op aan deze ontwikkelingen? Wat is er interessant om te weten? Wij zijn het internet voor […]
Team 217 van de Roparun is gisteren rond de klok van 14:00 door familie en vrienden verwelkomd op de Coolsingel in Rotterdam. Het team dat zaterdagmiddag vertrok vanuit Parijs heeft een run van extremen achter de rug. De temperatuur in Parijs was liefst 30 graden Celsius, waardoor de lopers en fietsers nauwelijks verkoeling konden vinden. […]
Het Europese Hof van Justitie heeft dinsdag 13 mei jl. besloten om Google verplicht te stellen om personen te ont-Googlen. Het zal gaan om de links in de zoekresultaten die de naam van de desbetreffende persoon kunnen beschadigen. Er is op dit moment al een formulier beschikbaar gesteld waar gebruikers verzoeken in kunnen dienen. Nog […]
Wel eens gehad? Een te gek artikel gevonden via het internet, zojuist je partner over de streep getrokken om mee te gaan in de investering. En op het laatste moment er achter komen dat je het artikel op moet halen in de andere kant van het land? Erg vervelend! Aangezien het bij dure artikelen niet […]
Content wordt door veel internet marketeers gezien als ruggengraat van de website. Hier zit natuurlijk een grote kern van waarheid in, maar naar mijn mening is content marketing breder. Content is voor mij Het totaal aan informatie dat een organisatie met haar omgeving wil communiceren. In deze definitie valt vooral op dat content niet alleen […]
Het is wel duidelijk dat Google het grootste marktaandeel heeft in zoekmachinemarketingland, zeker in Nederland. In ons kleine kikkerlandje verkiest namelijk 95% van de internetgebruikers Google boven zoekmachines zoals Bing of Yahoo. Ja, ik ben me bewust van het feit dat dit in erg veel blogs wordt aangestipt. Terecht want aan ons de taak om […]
De vindbaarheid van een website wordt voor steeds meer bedrijven een belangrijke zaak. Met een mooie website zijn we er namelijk nog niet, er moeten ook genteresseerde bezoekers komen. En met name dat stukje genteresseerd is een onderdeel wat door veel bedrijven wordt vergeten. Wat hebben we aan 100 bezoekers per dag uit Friesland als […]
Goed nieuws voor de ‘kleine’ ondernemers, Matt Cutts, hoofd van het Google webspam team heeft aangegeven dat ze bij Google bezig zijn met een nieuwe update van het algoritme van Google die positief zal uitwerken voor de kleine ondernemers. Matt Cutts heeft uitgelegd dat de insteek van deze nieuwe Google update als hulp zal zijn […]
Verkeer genereren naar je webwinkel is n maar van je bezoeker een klant maken is een hele andere tak van sport. In dit artikel wil ik je de principes van conversie optimalisatie bij brengen. Bij veel webwinkels en websites is het probleem dat zowel SEO optimalisatie als conversie optimalisatie lijdt onder het feit dat de […]
Veel ondernemers worstelen er mee, waar investeer ik nu in? Gooi ik mijn geld in een diepe put die niet te dempen is of zorgt mijn marketingbudget voor een positief rendement in de bedrijfsvoering? Vaak komt deze vraag voor bij ondernemers die wel weten dat ze iets aan internet marketing moeten doen, maar niet precies […]