Deze vraag is niet zo eenvoudig te beantwoorden. Er spelen tal van factoren mee bij het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Op deze pagina vertellen we je uitgebreid op welke van deze factoren je invloed kunt uitoefenen en hoe je dit doet. Voor het antwoord op de vraag ‘hoe werkt SEO?’ raden we je dan ook aan deze pagina eens grondig door te lezen.
Investeren in SEO kent een aantal voordelen:
Zoekmachineoptimalisatie kent drie belangrijke pijlers:
SEO zelf kost niks. Hiermee heb je meteen het grote verschil met SEA en social media marketing te pakken. De kern van SEO is jouw website zo inrichten, dat hij zo hoog mogelijk in Google verschijnt. En die aanpassingen doen op je website, dat is gratis. Hier heb je geen advertentiebudget voor nodig.
Waar je natuurlijk wel voor betaalt, zijn de uren die je besteedt aan het uitvoeren van je SEO-strategie. Je kunt dit uiteraard ook aan ons overlaten. Als je deze werkzaamheden door onze SEO-specialisten laat doen, weet je zeker dat zoekmachineoptimalisatie je meer oplevert dan dat je ervoor betaalt.
Er is geen concrete formule waarmee je berekent wat SEO je precies oplevert. Dit is immers afhankelijk van hoe intensief en correct je de werkzaamheden uitvoert. Wel kunnen we garanderen dat als je het goed doet, SEO je meer oplevert dan dat het je kost. Als je je SEO-werkzaamheden uit handen geeft aan onze specialisten, staat dit gegeven in ieder geval vast.