In dit artikel gaan we in op:

  • Wat Convert.com is
  • Welke voordelen deze tool met zich mee brengt
  • Waar Convert.com in uitblinkt als tool

Wat is Convert.com?

Convert.com is een online tool voor conversie optimalisatie, gespecialiseerd in het toegankelijk en gemakkelijk maken van AB-tests . Daarom is het een uitkomst voor wie ook op een laagdrempelige manier wil kunnen starten met experimenteren. Tegelijkertijd is Convert.com een tool die echt met je mee groeit naarmate je meer ervaring opdoet.

De kern van Convert.com is namelijk de Visual Editor, die je in staat stelt om zonder kennis van coderen toch sterke AB-tests en andere experimenten op te zetten. Voor wie wel de nodige code kennis heeft, is er ook een gelikte Code Editor waardoor je de maximale vrijheid ervaart die daarbij hoort.

Daarmee is Convert.com dus een zeer complete conversie optimalisatie tool, waarmee je op alle kennis- en ervaringsniveaus uit de voeten kunt. Maar wat maakt het een goede keuze in vergelijking met andere tools?

De voordelen van Convert.com

Allereerst integreert Convert juist uitstekend met andere veelgebruikte tools en software die conversie optimalisatie specialisten omarmd hebben. Zo werkt het platform goed samen met: 

Maar ook integraties met andere veelgebruikte software uit de e-commerce en internetwereld zijn eenvoudig gemaakt. Convert koppelt bijvoorbeeld goed met: 

Tot slot zorg je er door koppelingen met Google Analytics 4 en Adobe Analytics voor dat je al je verzamelde data kunt benutten voor het opzetten en uitvoeren van je experimenten. Naast de hierboven genoemde gebruiksvriendelijke visuele editor is ook dat een aspect dat Convert.com erg toegankelijk en bruikbaar maakt.  

Overige features

Zoals je kon lezen draait bij Convert.com alles om experimenten. Daarom vind je in de software verschillende handige foefjes om zo veel mogelijk te halen uit ieder experiment dat je opzet. De belangrijkste daarvan zijn:  

  • Verschillende typen tests, zoals AB-testing, split testing en experimenten over meerdere pagina’s om je funnel te optimaliseren 
  • Server side testing om eenvoudig en zonder gedoe met cookies te kunnen experimenteren met conversies en producten 
  • Doelgroeptargeting op basis van tientallen verschillende filters maakt het mogelijk om heel gerichte experimenten aan een specifieke doelgroep te laten zien 
  • De zogenaamde collision prevention zorgt ervoor dat je zorgeloos meerdere experimenten naast elkaar kunt draaien, zonder dat een enkele bezoeker er daar meer dan één van krijgt voorgeschoteld

Hierin blinkt Convert.com uit

Convert.com blinkt uit in eenvoud en gebruiksvriendelijkheid. Dat las je hierboven waarschijnlijk al tussen de regels door, maar het is goed daar nog kort en specifiek bij stil te staan. 

Wat Convert heel slim doet, is namelijk de combinatie bieden van een visuele editor met de mogelijkheid om toch de code in te duiken. Daarmee is het een manier voor iedereen om met experimenten te starten, terwijl ook de ervaren developers zich niet in hun ambities hoeven te laten hinderen.  

De waarde van experimenten voor iedereen valt niet te onderschatten. Conversie optimalisatie draait om het signaleren van problemen, het opstellen van een hypothese hoe dat probleem opgelost kan worden en het uitvoeren van een experiment om te testen of die hypothese klopt en de site er beter van wordt. Zonder experimenten vaar je op aannames en op aannames kun je geen goede conversie optimalisatie baseren.  

 Waar Convert.com dus vooral in uitblinkt, is het bij elkaar brengen van die verschillende stappen. Door de koppelingen met data tools als Google Analytics 4 kom je de mogelijke drempels op je website op het spoor en met de visuele (of, als je technisch onderlegd bent de code) editor zet je vervolgens een experiment op om die drempel te overwinnen. Dankzij de verschillende filteropties zorg je ervoor dat je experiment alleen uitkomt bij je belangrijkste doelgroep en verbeter je de betrouwbaarheid van je resultaten. 

Kortom: Convert.com is een Zwiters zakmes voor CRO experimenten die dit essentiële onderdeel van conversie optimalisatie voor iedereen handzaam en bruikbaar maakt.  

Meer weten over Covert.com

Veel gestelde vragen over Convert.com

Is Convert.com gratis?

Convert.com is gratis te gebruiken voor een proefperiode, zoals zoveel online software en tools. Je hoeft geen creditcardgegevens op te geven, dus je kunt 15 dagen gratis en zonder risico proberen of Convert wat voor je is. Daarna beginnen abonnementen bij 99 euro per maand.

Convert.com is een online platform met eigen software, die het uitvoeren van experimenten op je website ten behoeve van conversie optimalisatie eenvoudig maakt. De tool geeft je een visuele editor, waarmee je laagdrempelig aanpassingen op je site kunt doen om te ontdekken wat dit oplevert.

Bij AB-testing via Convert stel je vooraf een hypothese op over het aanpassen van één aspect aan bijvoorbeeld je site of landingspagina. Vervolgens pas je met behulp van Convert’s visuele editor dat aspect aan en laat je aan de ene helft van je bezoekers die nieuwe versie zien en aan de andere helft de oude versie.

Convert.com: Convert.com: