Loader

Google AdWords

Bereik de juiste doelgroep op het juiste moment

Bij bezoekers die via een advertentie op je website terechtkomen, is de kans 50% groter dat ze overgaan tot een aankoop dan bij bezoekers die via de organische zoekresultaten op je site komen.

 
Google Adwords - DoubleSmart

Goede raad is gratis

Benieuwd wat een online marketingtechniek als een AdWords campagne nu écht voor jouw bedrijf kan betekenen? Onze goede raad is gratis! Vraag een gratis kansenonderzoek aan bij ons en we vertellen je over je kansen.

Vragen zijn welkom

Wij zijn specialist in SEA en Google AdWords, en daar profiteer jij van. Omdat we binnen ons vakgebied specifieke specialismen hebben, weten we álles van ons werk. Je kunt ons alles vragen, we helpen je met veel plezier!

Snel meer bezoekers

DoubleSmart helpt jou binnen korte tijd aan meer websitebezoekers. Wil je een competitieve AdWords campagne opzetten? We halen optimaal rendement uit je campagne, want we hebben een reputatie hoog te houden.

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is het advertentieplatform van Google. Als je een Google AdWords campagne inricht, kun je hiermee op alle kanalen van Google adverteren.

Iedereen kent wel de advertenties die bovenaan de zoekresultaten verschijnen op Google. Je typt een zoekterm in, drukt op enter, en de bovenste resultaten die je ziet, zijn advertenties. Deze advertenties zijn opgezet met AdWords. De advertenties die je in de zoekresultatenpagina ziet, sluiten altijd thematisch aan bij je zoekterm.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Doelgericht adverteren met AdWords

Google AdWords is dus een zeer doelgerichte vorm van adverteren: je adverteert bij een publiek dat zelf zoekt op termen die aan jouw product of dienst gerelateerd zijn.

Hierdoor is een advertentie via Google AdWords dus veel doeltreffender dan bijvoorbeeld een advertentie in gedrukte media. Een advertentie in een landelijk dagblad met een grote oplage zorgt er weliswaar voor dat veel mensen je advertentie zien, maar je hebt weinig invloed op hoeveel van die mensen daadwerkelijk geïnteresseerd zijn.

Met AdWords adverteer je niet alleen op de zoekresultatenpagina van Google, maar ook op andere Googleplatformen.

Google AdWords of Google Ads?

Sinds juli 2018 heeft het oude, vertrouwde Google AdWords plaatsgemaakt voor Google Ads. Deze rebranding heeft Google uitgevoerd omdat deze nieuwe naam de lading van het advertentieplatform beter dekt.

Google Ads maakt het voor zowel grote als kleine bedrijven nog makkelijker om consumenten te bereiken.

Google AdWords campagne

Als je een AdWords campagne opzet, komen er direct drie vragen om de hoek kijken:

  • Wat is het doel van je advertenties?
  • Welk budget heb je?
  • Wat moet de looptijd van de advertenties zijn?

Voorzie deze drie vragen van een zo concreet mogelijk antwoord voordat je begint een AdWords campagne op te zetten. Zo heb je altijd een helder doel voor ogen en kun je gericht advertenties plaatsen, aanpassen en optimaliseren.

Adverteren op uiteenlopende kanalen

Het mooie van AdWords is dat je op veel verschillende kanalen kunt adverteren. Je kunt zelf kiezen op welke kanalen van Google je advertentie zichtbaar moet zijn. Zo kun je je zichtbaarheid nog beter afstemmen op je doelgroep. Doe goed onderzoek naar je doelgroep zodat je weet waar je doelgroep zich mee bezighoudt en waar op het internet je doelgroep zich vooral bevindt.

Jouw advertentie op verschillende apparaten

Naast kanaalkeuze kun je kiezen op welke apparaten je wilt adverteren. Ook hier geldt: wat doet je doelgroep, waar vind je je doelgroep vooral?

Locatietargeting

Locatietargeting in AdWords stelt je in staat je advertenties nog meer toe te spitsen op een bepaalde, specifieke doelgroep. Als je weet dat jouw doelgroep zich vooral in de grote steden bevindt, of als je je juist op mensen in een bepaalde regio richt omdat je bedrijf een specifieke geografische standplaats heeft, is dit in AdWords allemaal in te stellen. Zo target je je doelgroep nóg beter.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Externe Batterij is dé online specialist in powerbanks. Zij beschikken over kwalitatief hoogwaardige externe batterijen voor het opladen van telefoons, tablets, computers en randapparatuur. DoubleSmart heeft een zoekmachine marketing strategie opgezet waardoor de omzet, uit zowel SEO als SEA, exponentieel is gestegen.

Online AdverterenOnline adverteren Zoekmachine AdverterenZoekmachine adverteren Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Gauddi is een van de grootste spelers in het ontwikkelen gebruiksvriendelijke software voor narrowcasting. Op maat en slim vormgegeven en in de huisstijl van de klant. DoubleSmart verzorgt voor Gauddi de SEO campagne.

Zoekmachine OptimalisatieZoekmachine optimalisatie

Online adverteren op lokaal niveau is bij grote spelers heel belangrijk. DoubleSmart heeft de MyBusiness opnieuw ingericht en maakt display campagnes voor de regionale campagnes van de Rabobank.

Online AdverterenOnline adverteren

Remarketing met AdWords

Google AdWords is uitermate geschikt voor remarketing.

Stel dat een potentiële klant op je website rondkijkt en die uiteindelijk verlaat zonder conversie op te leveren. Met een AdWords campagne kun je deze specifieke persoon nogmaals gericht bereiken. Dit doe je door relevante advertenties te tonen op momenten dat deze persoon bijvoorbeeld een zoekterm invoert die gerelateerd is aan jouw producten, of wanneer hij andere websites bezoekt of apps gebruikt.

Je bereikt op deze manier je potentiële klant op het moment dat hij waarschijnlijk wil gaan kopen.

Remarketing als overtuigingsstrategie

Remarketing met AdWords is een effectief middel om twijfelende bijna-klanten over de streep te trekken. Heeft een bezoeker van je website al eens een bepaald product in zijn winkelmandje gelegd, maar niet afgerekend? Of heeft een bezoeker veel informatie gelezen over een specifieke dienst? Dan ben je in het bezit van waardevolle informatie: je weet wat de potentiële klant zoekt en wenst.

Een AdWords campagne is een effectieve manier om je bedrijf, producten en diensten nogmaals onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten.

Voordelen van AdWords

Adverteren met een Google AdWords campagne heeft veel voordelen. We zetten er graag een paar voor je op een rijtje.

  • Je adverteert altijd gericht. Wil je lokaal adverteren, of juist wereldwijd? Het kan allemaal. Zolang je je doelgroep kent en je campagne hierop aanpast, bereik je precies de mensen die jij wilt bereiken.
  • Je biedt zoekers wat zij zoeken. Je advertenties spelen in op wensen van zoekers: zij zoeken een bepaald product of een bepaalde dienst, en jouw aanbod sluit hier precies op aan.
  • Snel meer bezoekers met AdWords. Een AdWords campagne die je live zet, levert veel sneller bezoekers op dan bijvoorbeeld zoekmachine optimalisatie.
  • Geen bezoekers? Geen kosten. Je betaalt pas voor je advertenties op het moment dat erop geklikt wordt, en ook alleen dan.
  • Nauwkeurig meetbare resultaten. Je ziet direct of en hoe de advertenties zoekers naar jouw site leiden. Je kunt aan de hand van de echte, realtime data die je via AdWords opdoet, gelijk je advertenties optimaliseren. Zo haal je het maximale uit je advertentiebudget.
  • AdWords is multipurpose. Wil je meer websitezoekers, meer verkopen, meer klanten die je bellen of (bijna-)klanten die terugkomen? Met AdWords kun je specifieke doelen nastreven.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

Kosten AdWords

Ook de kosten van een AdWords campagne heb je zelf in de hand. Wat heb je immers aan een dure advertentiecampagne als je er meer aan uitgeeft dan je ermee verdient?

Om er zeker van te zijn dat je AdWords campagne winstgevend is, doe je er dus goed aan je van tevoren af te vragen wat je maximaal uit wilt geven per potentiële klant.

Door een dagbudget in te stellen, weet je zeker dat je niet over je budget heen gaat. Als je dagbudget op is, wordt je advertentie automatisch niet meer vertoond.

CPC

AdWords werkt met een cost per click-systeem (CPC), ook wel PPC (pay per click) genoemd. Dit houdt in dat je pas betaalt op het moment dat er daadwerkelijk iemand op je advertentie klikt en zo op je website terechtkomt. Je maakt dus geen onnodige kosten. De kosten die je maakt met AdWords, zijn de moeite waard; je trekt er immers bezoekers mee die expliciet op jouw advertentie hebben geklikt en dus echt geïnteresseerd zijn in jouw aanbod.

Het doel van Google is om zoekers zo snel en adequaat mogelijk een antwoord te geven op hun zoekvraag. Door advertenties te maken die precies aansluiten op de vragen die je doelgroep op dat moment aan Google stelt door middel van zoektermen, help jij Google dus met het verstrekken van relevante informatie aan zoekers. Hiervoor beloont Google je met een hogere kwaliteitsscore.

Lagere CPC met een hoge kwaliteitsscore

Een leuke bijkomstigheid is dat je, door goede, relevante advertenties te maken, de CPC omlaag kunt krijgen. Door je zoekwoorden met zorg te selecteren en hierbij rekening te houden met de fase van het aankoopproces waarbij deze zoektermen horen, kent Google je een hogere kwaliteitsscore toe.

Een hoge kwaliteitsscore levert je dus een concurrentievoordeel op de CPC op. Het is dus van belang de zoekwoorden met zorg uit te zoeken, zodat ze relevant zijn en aansluiten bij je advertentie en bij je website waarnaar de zoeker doorklikt. Het heeft sowieso weinig nut om met weinig relevante zoekwoorden te adverteren. Dit levert een lage click through rate (CTR) op: zoekers voelen zich immers niet aangesproken, omdat de advertentie niet aansluit bij hun zoekvraag.

Google AdWords uitbesteden aan DoubleSmart

Het opzetten en bijhouden van een AdWords campagne vereist specifieke kennis. Daarnaast kost het tijd en inzet om de campagnes steeds weer te evalueren, de resultaten te tracken, de advertenties te optimaliseren en het budget te beheren.

Ben je op zoek naar een AdWords-expert die je ervan kan verzekeren dat jouw SEA-budget optimaal wordt ingezet voor een maximaal resultaat? DoubleSmart is de SEA-expert die enthousiast jouw AdWords campagne voor je opzet.

Wil je graag kennismaken met ons? Dat kan op onze over ons-pagina. Zo weet je wie je voor je hebt als je ons straks belt.

Bij DoubleSmart werken we transparant, zijn we specialistisch, nuchter en enthousiast en werken we proactief. Vaker gehoord? Dat kan, want er zijn meer marketing bureaus die zichzelf met deze woorden aanprijzen.

We stoppen daarom hier met over onszelf opscheppen en laten onze klanten

Het eerste online marketing bureau dat echt z’n woorden nakomt. Marktconforme prijzen en persoonlijke begeleiding. Ook uitstekende kennis van zaken en denken echt mee met de klant. Geen onnodige kosten. Aanrader!
C. Denkers - www.pothelm.nl

DoubleSmart helpt mij niet alleen bij het verbeteren van de vindbaarheid van mijn webwinkel, maar geeft ook tips om meer conversies te realiseren. Deze mix van zoekmachine marketing advies en uitvoering maakt de samenwerking erg prettig.

J. de Reuver - www.delaadkabelshop.nl

DoubleSmart helpt ons aan meer website bezoekers, leads en klanten. Via een tip kwamen we terecht bij DoubleSmart. Het blijkt een perfecte match te zijn. Het kennismakingsgesprek klikte meteen en de eerste resultaten (meer omzet met nieuwe klanten) zijn absoluut veelbelovend. Het nakomen van afspraken, enthousiast meedenken en deskundige werkuitvoering zijn van toegevoegde waarde voor ons. DoubleSmart is een prachtbedrijf om mee samen te werken.

F. de Bock - www.nieuwsbriefsysteem.nl

Voor mij als webwinkel eigenaar is een goede vindbaarheid cruciaal. De jongens van DoubleSmart geven praktisch advies en nemen de tijd om je persoonlijk verder te helpen. DoubleSmart is voor mij een echte partner op het gebied van online marketing.

S. van Rozendaal - www.easyplants.nl
Betrouwbare partij waar je op kan bouwen. Goede resultaten en altijd goede rapportage achteraf. Ze voeren niet alleen uit, maar denken juist mee met de marketingstrategie. Hardwerkende Young-professionals die ervoor zorgen dat ons MKB-bedrijf ook marktleider blijft.
A. Perret - www.studentverhuisservice.nl

DoubleSmart als jouw online marketing partner

Optimale dienstverlening begint met kennis van de klant. Als je bij ons aanklopt, beginnen we daarom met een voorstelrondje.

Jij wilt natuurlijk weten wie je voor je hebt en waar wij voor staan, maar wij zijn even nieuwsgierig naar jou. Stel jezelf aan ons voor! We horen graag wie jij bent, hoe je bedrijf in elkaar zit en wat je dromen zijn voor de toekomst van je bedrijf.

Als we hebben kennisgemaakt met jou, je bedrijf en je doelen, vertellen we jou wat we voor je kunnen betekenen. Wil je een AdWords campagne, of is zoekmachine optimalisatie of conversie optimalisatie wat je zoekt?

TeamSMART

Om jou verder te helpen, hebben we onze diensten overzichtelijk gemaakt in het TeamSMART-model.

Binnen dit model kun je kiezen uit drie verschillende strategieën: Smart, DoubleSmart of TripleSmart. Deze dienstencombinaties zijn ontstaan door onze specialismen zorgvuldig af te stemmen op al het werk dat we eerder voor onze klanten deden. We weten welke dienstencombinaties werken voor welk soort bedrijf en welke middelen je het best kunt inzetten om bepaalde doelen te bereiken.

We adviseren je met plezier over alle kansen die je hebt op het gebied van SEO, SEA en conversie optimalisatie.

Dave Willemstein

Hoewel hij in de online marketing werkt, heeft hij niets met smartphones. Is elk voorjaar een week uit de running, want moet dan carnaval vieren. Dave is als SEO-specialist gek op autoriteit en straalt dat ook uit: je kunt blind op hem vertrouwen, hij zet een indrukwekkend en kwalitatief backlinkprofiel voor je neer.

0182-342062 linkedIn

Sjoerd van de Giessen

Je mag hem midden in de nacht wakker maken voor een biertje met Bram Krikke. Ook als Bram Krikke er niet bij is, gaat een biertje er trouwens best in, bijvoorbeeld op een Europees terrasje. Sjoerd is (naast chef bier) SEO-specialist bij DoubleSmart en verbetert als geen ander de vindbaarheid van je website.

0182-342062 linkedIn

Rick Zuidbroek

Voelt als inhouse DJ altijd perfect aan wanneer er muziek aan moet, namelijk op de zeldzame tijdstippen waarop hij zelf even geen inspirerende speech houdt. Deze online marketeer pur sang adviseert je enthousiast over de beste strategie voor jouw bedrijf. Naast muziekmanagement valt ook algemeen management binnen zijn takenpakket.

0182-342062 linkedIn

DoubleSmart is Google Premier Partner

We saved the best for last: DoubleSmart is Google Premier Partner. Voor jou betekent dit dat je er als klant bij DoubleSmart zeker van kunt zijn dat je met DoubleSmart als AdWordspartner een veilige keuze maakt.

Met het Premier Partnerschap beloont Google online marketing bureaus die langdurig hebben laten zien AdWords tot in de puntjes te beheersen en campagnes op hoog niveau te kunnen begeleiden.

DoubleSmart zal in jouw AdWords campagne je doelgroep dus altijd effectief aanspreken, je budget nauwkeurig beheren en alles op alles zal zetten om je doelen te behalen.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 375,-

Vraag aan

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close