meer afspraken
meer organische klikken gemeten Google Search Console
in Google Mijn Bedrijf en op positie 2 met de belangrijkste zoekterm
‘Niet lullen, maar poetsen’, zo luidt het in Rotterdam. Dat dit motto ook voor deze Rotterdamse telefoonreparateur geldt, dat bleek al gauw toen Phone4All met ons in contact kwam. Phone4All houdt van aanpakken en repareert smartphones vaak al binnen een half uur!
Het zal je dan ook niet verbazen dat Phone4All bij DoubleSmart aanklopte met één duidelijk doel voor ogen: het verhogen van het aantal telefoonreparatie-afspraken.
Waar we normaal zouden zoeken naar een gouden combinatie tussen SEO, SEA en social ads – diensten die elkaar perfect versterken voor het behalen van optimaal resultaat – bleek dit bij Phone4All niet mogelijk. Adverteren op de zoekterm [Phone repair] is namelijk verboden. En zodoende kwam alles dus op ons SEO-team aan. Een uitdaging, maar zeker een die direct met beide handen aangegrepen werd.
Onze SEO-specialist Hein boog zich over de strategie en kwam tot de volgende actiepunten:
Inmiddels kunnen we wel zeggen dat het werk van Hein succesvol is gebleken. Ongeveer een jaar later:
Nu Phone4All goed scoort op algemene zoektermen zoals [telefoon reparatie Rotterdam], is het tijd voor de volgende stap: organisch goed ranken op zoektermen rondom specifieke smartphone-modellen.
Voor ieder afzonderlijk smartphone-model wordt er een aparte pagina aangemaakt. Met unieke content en ingestoken op relevante zoektermen rondom ‘reparatie’ in combinatie met de naam van het model.
De verwachting is dat dit voor nóg meer organische klikken en afspraken zal leiden. Phone4All, Hein en de rest van ons team hebben hier in ieder geval vertrouwen in.
Al met al is deze case een goed voorbeeld van hoe je – zonder het doen van een hele grote investering – tóch grote impact kunt maken. De kracht van SEO, noemen we dat.
Enthousiast geworden over het resultaat van Phone4All? Neem dan contact met ons op!