+78%

meer afspraken


+207%

meer organische klikken gemeten Google Search Console


Op positie 1

in Google Mijn Bedrijf en op positie 2 met de belangrijkste zoekterm

Klantvraag

‘Niet lullen, maar poetsen’, zo luidt het in Rotterdam. Dat dit motto ook voor deze Rotterdamse telefoonreparateur geldt, dat bleek al gauw toen Phone4All met ons in contact kwam. Phone4All houdt van aanpakken en repareert smartphones vaak al binnen een half uur!

Het zal je dan ook niet verbazen dat Phone4All bij DoubleSmart aanklopte met één duidelijk doel voor ogen: het verhogen van het aantal telefoonreparatie-afspraken.

Strategie

Waar we normaal zouden zoeken naar een gouden combinatie tussen SEO, SEA en social ads – diensten die elkaar perfect versterken voor het behalen van optimaal resultaat – bleek dit bij Phone4All niet mogelijk. Adverteren op de zoekterm [Phone repair] is namelijk verboden. En zodoende kwam alles dus op ons SEO-team aan. Een uitdaging, maar zeker een die direct met beide handen aangegrepen werd.

Onze SEO-specialist Hein boog zich over de strategie en kwam tot de volgende actiepunten:

  • Het optimaliseren van Google Mijn Bedrijf. Concreet betekende dit: het aanpassen van de titel en het toevoegen van socialmediakanalen, afbeeldingen, producten en services. Omdat Phone4All een lokaal bedrijf is met een lokale doelgroep, is het namelijk essentieel om zichtbaar te zijn via Google Mijn Bedrijf.
  • Het toevoegen van een widget op de homepagina, waarmee een websitebezoeker direct een afspraak kan maken voor de reparatie van een specifiek smartphone-model.
  • Content schrijven en plaatsen, om de zichtbaarheid op nieuwe zoektermen te verhogen.
  • Het realiseren van hoogwaardige backlinks, zonder een significante toename in mediakosten. Hein zag namelijk een groot gat in het aantal verwijzende domeinen ten opzichte van de concurrent.
  • Technische optimalisatie van de website. Concreet betekende dit: CLS-problemen verhelpen en de erg grote afbeeldingen verkleinen. De website was namelijk erg traag en er versprongen elementen tijdens het laden van webpagina’s.

Het resultaat

Inmiddels kunnen we wel zeggen dat het werk van Hein succesvol is gebleken. Ongeveer een jaar later:

  • Staat Phone4-All op positie 1 in Google Mijn Bedrijf (mede dankzij de vele goede reviews die ze hebben).
  • Is het aantal gemeten organische klikken in Google Search Console, in de maanden mei, juni en juli, gestegen met 207%, ten opzichte van dezelfde 3 maanden één jaar eerder.
  • Staat Phone4-All op de 2e plek in Google met de belangrijkste zoekterm; [Telefoon reparatie Rotterdam].
  • Werden er in de maanden mei, juni en juli 78% meer afspraken gemaakt via de website, ten opzichte van dezelfde 3 maanden één jaar eerder (van 102 afspraken naar 182).

Volgende stap: optimaliseren op specifieke smartphone-modellen

Nu Phone4All goed scoort op algemene zoektermen zoals [telefoon reparatie Rotterdam], is het tijd voor de volgende stap: organisch goed ranken op zoektermen rondom specifieke smartphone-modellen.

Voor ieder afzonderlijk smartphone-model wordt er een aparte pagina aangemaakt. Met unieke content en ingestoken op relevante zoektermen rondom ‘reparatie’ in combinatie met de naam van het model.

De verwachting is dat dit voor nóg meer organische klikken en afspraken zal leiden. Phone4All, Hein en de rest van ons team hebben hier in ieder geval vertrouwen in.

Al met al is deze case een goed voorbeeld van hoe je – zonder het doen van een hele grote investering – tóch grote impact kunt maken. De kracht van SEO, noemen we dat.

Vraag een gratis kansenonderzoek aan ter waarde van € 400,-
Lijkt dit jou ook wat?

Enthousiast geworden over het resultaat van Phone4All? Neem dan contact met ons op!