Download jouw gratis SEO Checklist!
46 checks voor ijzersterke SEO vriendelijke content

Direct gratis in je mailbox
2.400 marketeers en ondernemers gingen je voor
Wekelijks de beste content in je mailbox

Online Marketing staat voor de promotie van producten of diensten via internet. Er zijn verschillende kanalen mogelijk zoals banners, zoekmachine advertenties, social media platformen of Influencers. Deze wijze van adverteren kan gecombineerd worden met Offline activiteiten zoals print, televisie en radio. Wat is Online Marketing en wat is de functie van gespecialiseerde bureaus?

Wat is Online Marketing?

Alle vormen van adverteren en promotie die via internet uitgevoerd worden vallen onder Online Marketing. Dit zijn enkele voorbeelden:

  • Banner advertenties op websites en blogs
  • Zoekmachine advertenties ofwel SEA
  • Zoekmachine optimalisatie ofwel SEO
  • Gesponsorde content op niche blogs
  • Advertenties via social media
  • Interactie en promotie via social media
  • Affiliate programma’s voor wederverkopers
  • Influencers inschakelen die veel volgers hebben

Zoekmachine optimalisatie speelt een belangrijke rol binnen Online Marketing. Er is daarbij onderscheid te maken tussen White Hat SEO, die volgens de richtlijnen plaatsvindt, en Black Hat SEO, die ontworpen is om het algoritme te misleiden.

Meten is weten

In tegenstelling tot Offline Marketing kunnen resultaten op internet zeer nauwkeurig worden vastgelegd. Denk aan het registreren van kliks, conversies, likes, shares, bezochte pagina’s, duur van het bezoek etc. Via traditionele kanalen wordt doorgaans op volume gestuurd, terwijl er op het internet juist meer diversificatie wordt toegepast. Een Online Marketeer zal de mogelijke kanalen en strategie bepalen in overleg met de opdrachtgever.

Wat doet een Online Marketing bureau?

Bedrijven als Google hebben adverteren laagdrempelig gemaakt. Iedereen kan een zaak promoten online, zowel gratis als tegen betaling. Hier is niet eens een Kamer van Koophandel inschrijving voor nodig, of een BTW nummer. Online Marketing bureaus gaan verder dan het plaatsen van advertenties, zo kunnen ze een strategie bepalen om het beschikbare budget zo effectief mogelijk te besteden. Bijvoorbeeld door duidelijke doelstellingen te bepalen, en de beoogde klanten exact te definiëren. Ook kan een Online Marketeer aan de hand van toetsbare data later een evaluatie maken van een reclamecampagne, om de resultaten te beoordelen en verbeterpunten te bepalen.

Als online marketing bureau helpen we je ook graag als SEO bureauAds bureaulinkbuilding bureau en content marketing bureau scoren in Google!

Volg ons online

Regelmatig delen we inhoudelijke kennisvideo’s op YouTube.
Volg ons op Instagram voor minder officiële posts.
Blijf op de hoogte via LinkedIn van blogs en zakelijk nieuws.
Volg ons op Facebook.

Al onze begrippen

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z