Loader

Wat is een in-depth articles-update?

Online marketing begrippen
 
Online Marketing Begrippen

Dankzij de in-depth articles-update van Google wordt er een voorkeur gegeven aan lange, informatieve content in de zoekresultaten. Dit betreft artikelen die geschreven zijn op basis van goed onderzoek, volledig zijn en originele content bevatten. Hoewel er geen vaste regels voor bestaan zijn er wel richtlijnen die de aanbieder kan volgen. Wat is in-depth articles-update en wat is de waarde van deze content?

Definitie in-depth articles-update

Volgens Google zal de perfecte zoekmachine precies de informatie geven die je op het juiste moment nodig hebt, wellicht zelfs zonder dat je daar om hoeft te vragen. Uit onderzoek is gebleken dat pakweg tien procent van het publiek op zoek is naar een verdieping in de aangeboden informatie. Dit kan een uitgebreid artikel zijn over een specifiek onderwerp. Wanneer je met een website hoog wilt scoren in Google kan het dus voordeel bieden om naast pagina’s met korte teksten ook langere pagina’s te publiceren.

Wat zijn diepgaande artikelen?

Zoals met vele criteria bij het bepalen van de ranking in de zoekresultaten, is ook de afweging achter deze in-depth articles-update niet publiekelijk vrijgegeven. In praktijk lijken grote en bekende websites het meest te profiteren van deze update, toch is het ook mogelijk voor minder bekende websites om hoger in de zoekresultaten te verschijnen met pagina’s die voldoen aan de criteria.

De lengte moet doorgaans tussen de 2000 en 5000 woorden liggen, tijdloze content die niet sterk afhankelijk is van actuele gebeurtenissen scoort beter, en de pagina moet direct te bezoeken zijn zonder eerst in te loggen of tegen betaling. Het gebruik van afbeeldingen is ook een must, er moet minimaal één afbeelding op de pagina staan die door de bots te indexeren valt. De content moet origineel zijn wat betreft schrijfwijze en de interpretatie van het onderwerp. Alleen bestaande content herkauwen is dus niet voldoende.

Dankzij de in-depth articles-update kan een pagina die normaal gesproken niet hoog zou scoren toch op de eerste resultatenpagina verschijnen. Het is belangrijk om hier rekening mee te houden bij zoekmachine optimalisatie

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 
Online kansenonderzoek

Meer weten over online marketing? Bekijk alle begrippen. Terug naar de begrippenlijst

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close