Loader

Wat is Bing?

Online marketing begrippen
 
Online Marketing Begrippen

Bing is een zoekmachine die eigendom is van Microsoft. Het zoekalgoritme wordt ook gebruikt om een (deel van) de zoekresultaten in Yahoo! Search te generen. De search engine van Microsoft heeft slechts een klein marktaandeel, en staat na Google en Baidu op de derde plaats van zoekmachines. Wat is Bing en is het voor SEO van belang om hier rekening mee te houden?

Wat is Bing?

De zoekmachine Bing werd in 2009 geïntroduceerd, en vervangt Live Search van Microsoft. Tijdens de introductie waren de realtime weergave van zoeksuggesties en gerelateerde zoekopdrachten twee opvallende vernieuwingen. Kort na de introductie zou er een overeenkomst worden gesloten om de zoekresultaten van Yahoo! Search voortaan via het Bing algoritme te laten verlopen. Sinds 2015 is dat niet meer voor alle zoekopdrachten het geval.

Is Bing beter dan Google?

Met ruim driekwart van alle zoekopdrachten is Google met afstand de grootste zoekmachine. Baidu staat op nummer twee, wat vooral komt door de populariteit in China. Met 4,5% voor Bing en 2,6% voor Yahoo! Search is de zoekmachine van Microsoft dus niet erg geliefd. Wat betreft de zoekresultaten verschilt deze op bepaalde fronten met Google, waarbij de marktleider er meestal als beste uitkomt. Microsoft is zelfs beschuldigd van het overnemen van zoekresultaten, dit werd bevestigd door een “honingpot” strategie waarbij Google opzettelijk verkeerde resultaten indexeerde.

Voor wie is de zoekmachine Bing van belang?

Windows is nog steeds het meest gebruikte besturingssysteem voor PC en laptop, Microsoft probeert hiermee de marktpenetratie van de Bing search engine uit te breiden. Toch lijkt dit nauwelijks effect op te leveren. Omdat de zoekresultaten niet zoveel verschillen van de concurrentie lijkt zoekmachine optimalisatie voor Bing verspilde moeite. Zelfs nummer drie in de ranglijst betekent niet zoveel wanneer de nummer één een zo overweldigend groot marktaandeel heeft veroverd.

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 
Online kansenonderzoek

Meer weten over online marketing? Bekijk alle begrippen. Terug naar de begrippenlijst

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close