Loader

Wat is bezoekersloyaliteit?

Online marketing begrippen
 
Online Marketing Begrippen

Bij bezoekersloyaliteit wordt bepaald hoe vaak een bezoeker terugkeert op een website, het is daarmee geen indicatie van het aantal verkopen of acties die uitgevoerd worden. Er zijn verschillende manieren om de score van deze loyaliteit te verhogen. Wat is bezoekersloyaliteit en hoe kun je deze beïnvloeden?

Definitie bezoekersloyaliteit

In een winkel zie je graag bekende gezichten verschijnen. Dat is een teken dat de klant zich tevreden voelt, en dat kan weer omgezet worden in extra verkopen. Bij bezoekersloyaliteit op websites wordt bepaald met welke frequentie bezoekers terugkeren op een website. Een trouwe bezoeker kan leiden tot meer omzet of het aantrekken van nieuwe bezoekers.

Hoe kun je de loyaliteit van bezoekers verhogen?

Bezoekersloyaliteit staat in feite voor betrokkenheid. Wanneer de bezoeker zich betrokken voelt bij een merk of gemeenschap zal deze vaker  terugkeren. Er zijn verschillende methodes om dit te bereiken zoals:

  • Stuur met enige regelmaat een nieuwsbrief waarin nieuwe ontwikkelingen worden gedeeld.
  • Maak gebruik van social media om de bezoeker te informeren over nieuwe updates.
  • Zorg ervoor dat een bezoeker elke keer beloond wordt met nieuwe content op de website.
  • Geef kortingen aan trouwe bezoekers via registratie, of cookies die terugkerende bezoekers registreert.

Waarom is bezoekersloyaliteit belangrijk?

Ten eerste betekent loyaliteit van een bezoeker dat je iets te bieden hebt waar de bezoeker naar op zoek is. Dat kan informatie zijn, maar ook producten of diensten. Trouwe bezoekers kunnen ook fungeren als ambassadeur van een merk of website, en de naamsbekendheid doen toenemen. Hoe vaker een bezoeker op de website komt, hoe groter de kans dat deze persoon tot actie zal overgaan.

Kijk niet alleen naar nieuwe bezoekers

Bij internet marketing wordt vaak de focus gelegd op nieuwkomers, terwijl juist het vaste publiek meer geneigd is om actie te ondernemen. Door bezoekersloyaliteit te belonen kan met redelijk weinig inspanning de gewenste actie tot stand worden gebracht, en zal de conversie verhogen.

Quick scan

Ontdek binnen één minuut de knelpunten van uw website en weet waar de kansen liggen voor uw onderneming. Met deze vrijblijvende SEO scan analyseert u uw website op meer dan 150 punten, daarnaast krijgt u inzage in hoe de punten verbeterd kunnen worden.

Direct, online een complete analyse met diverse tips en feiten over de zoekmachine optimalisatie van uw website.





 
Online kansenonderzoek

Meer weten over online marketing? Bekijk alle begrippen. Terug naar de begrippenlijst

DoubleWeb: Onze partner in techniek

Technische verbeteringen aan de website worden uitgevoerd door DoubleWeb, ons zusterbedrijf. Met DoubleWeb heeft u technische specialisten binnen handbereik. Ga naar de website

Close