Loader
Bel ons, ja, vandaag nog! 0182 342 062
 

Adverteren via Instagram staat voor de deur

Geschreven door , op 24 augustus 2015, in Online Adverteren

Ongeveer anderhalf jaar geleden presenteerde Instagram voor de eerste keer hun advertentieplatform aan een selecte groep adverteerders in de Verenigde Staten en Canada. De advertenties zijn in Nederland nog niet zichtbaar, maar het belooft er op korte termijn aan te komen. Richting het einde van 2016 wil het social media kanaal zakelijke Instagram gebruikers de mogelijkheid geven om te gaan adverteren via dit populaire platform.

Dit is een mooie kans voor bedrijven die mogelijkheden zien binnen social media. Enkele interessante statistieken zijn:

  • Ruim 300 miljoen gebruikers wereldwijd;
  • Hiervan zijn 1,8 miljoen gebruikers Nederlands;
  • 722.000 Nederlandse gebruikers maken dagelijks gebruik van Instagram;
  • Meer dan 2,5 miljard likes, iedere dag;
  • Via Instagram zijn 30 miljard fotos gedeeld;
  • Op dit moment een advertentieomzet van 595 miljoen dollar.

Een misschien nog wel belangrijkere aantekening: mensen herinneren de advertenties gemiddeld langer dan elk ander online advertentiekanaal. Daarmee liggen er mogelijkheden om de online marketing strategie nog efficinter te maken!

instagram-advertenties

Verbeterde mogelijkheden

Waar er in de Verenigde Staten en Canada slechts beperkte mogelijkheden waren en slechts je advertenties kon richten op leeftijd, geslacht en woonplaats wil Instagram de mogelijkheden verbeteren.

Instagram zal overigens het advertentieplatform van Facebook gaan gebruiken voor de advertenties die op Instagram getoond gaat worden. Dit is niet vreemd aangezien Facebook Instagram zon 3 jaar geleden heeft overgenomen. Dit brengt als voordeel met zich mee dat er in ons kikkerlandje direct diverse functionaliteiten beschikbaar komen. Met name het segmenteren op basis van de gegevens die vanuit Facebook beschikbaar worden gesteld kan je direct de juiste doelgroep bepalen en aanspreken met gerichte advertenties en boodschappen. Dit zijn functionaliteiten die in de Amerikaanse variant nog niet beschikbaar zijn geweest.

1 Reactie

  1. Jeremy schreef:

    Nederlandse Instagram gebruikers hebben iets langer dan de rest van de wereld mogen genieten van een advertentie-vrije omgeving, maar dat is vanaf nu verleden tijd. Want Instagram heeft nu ook in Nederland haar deuren geopend voor adverteerders. En deze nieuwe vorm van adverteren biedt heel veel potentie voor nieuwe, interessante marketingcampagnes.

Stel een vraag, of ga met ons in discussie!

Heb je specifieke vragen over de inhoud van dit artikel? Of wil je gewoon je mening delen over dit onderwerp? Voel je vrij een reactie achter te laten, we gaan graag met je in discussie!