Loader
Bel ons, ja, vandaag nog! 0182 342 062
 

Adverteren via Bing

Geschreven door , op 30 maart 2015, in Online Adverteren, Zoekmachine Adverteren

Adverteren via Bing

Wanneer we het hebben over zoekmachine adverteren dan is Google Adwords niet de enige manier om hier effectief vorm aan te geven. Adverteren via Bing Ads is een extra marketing kanaal om meer omzet mee te realiseren. Bing is een relatief jonge zoekmachine en heeft binnen een korte periode de tweede positie weten te bereiken in het lijstje ‘grootste zoekmachines’. Hierdoor is Bing n van de snelst groeiende zoekmachines ter wereld.

Vergroot je bereik

Veel ondernemers gaan voor het grote verkeer en richten zich vandaag de dag alleen op het verkeer uit de zoekmachine Google. Bing heeft op dit moment een relatief weinig marktaandeel, geschat op 3%, dit is de reden voor ondernemers om geen tijd en aandacht te besteden aan deze zoekmachine. Hierbij worden een aantal kenmerkende eigenschappen over het hoofd gezien. Namelijk:

  • Kosten per klik zijn tientallen procenten lager;
  • Hoog doorklikratio / CTR (Click Trough Rate);
  • Betere conversie percentage’s op de website.

Daarbij is onze verwachting dat het marktaandeel de komende jaren gaat toenemen. Bing staat op dit moment namelijk nog in de kinderschoenen en heeft de potentie komende jaren een grote speler te worden.

Ben je concurrentie slimmer af

De kans is aanwezig dat jij als ondernemer en website eigenaar adverteren op Bing nog niet hebt overwogen. De kans is groot dat dit ook het geval is bij een aantal concurrenten die veel investeren via Google Adwords en goed vindbaar zijn door zoekmachine optimalisatie.

Wed daarom niet op n paard en overweeg om te gaan adverteren via Bing.

Bing Ads biedt interessante mogelijkheden

Uit de ervaring blijkt dat Bing Ads op dit moment nog achter op Google Adwords. Toch zit Bing niet stil en zijn ze stapsgewijs bezig interessante mogelijkheden door te voeren in het advertentieprogramma van Bing. In 2014 zijn er veel nieuwe features bijgekomen en er beloven ook in 2015 weer een aantal nieuwe features aan te komen. De Verenigde Staten loopt hierop voor maar het is een kwestie van tijd dat bepaalde updates ook in Nederland doorgevoerd gaan worden.

Een aantal belangrijke updates op een rij:

  • Geavanceerd beheer negative keywords;
  • Extensies en sitelinks (vergelijkbaar met Google Adwords);
  • Gedeelde budgetten;
  • Rijke advertenties door middel van afbeeldingen.

Almost there: Product ads

Met de Product Ads kunnen advertentie campagnes worden opgezet waardoor productafbeeldingen, prijzen en productbeschrijvingen worden weergegeven op de SERP (zoekresultaten pagina). Deze informatie wordt aan Bing voorgeschoteld door middel van een productfeed. Deze manier van adverteren is te vergelijken met Google Shopping van Google Adwords. Adverteer je op dit moment al via Google Shopping? Dan is het mogelijk om deze productfeed ook te gebruiken voor deze splinternieuwe feature in Bing. Wanneer er naar producten wordt gezocht, via desktop, tablet of mobiele telefoon, kunnen er product ads worden weergegeven.

Op dit moment is deze feature alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, we verwachten dat deze functie binnenkort (de geruchten zeggen eind zomer 2015) ook in Nederland mogelijk is.

Meer weten? Lees meer over Zoekmachine Optimalisatie, Strategie

Stel een vraag, of ga met ons in discussie!

Heb je specifieke vragen over de inhoud van dit artikel? Of wil je gewoon je mening delen over dit onderwerp? Voel je vrij een reactie achter te laten, we gaan graag met je in discussie!