Ben je actief aan het bloggen, maar blijven relevante bezoekers en vaste lezers achterwege? Dan is de kans groot dat er binnen de promotie van de blog iets niet goed gaat. Met de juiste promotie wordt je blog een krachtig marketinginstrument waarmee je onder de aandacht komt bij je doelgroep.
Vorig jaar maart nam RefferalCandy een interview af bij meer dan 40 online marketing experts. De resultaten die uit dit interview zijn gekomen zijn gevisualiseerd in een krachtige infographic. In de infographic worden diverse promotietactieken aangehaald om meer resultaat te behalen met de gedeelde content binnen je blog.
Vraag je goed af of de content die je wil publiceren het lezen waard is. Ga niet bloggen omdat het ‘moet’, maar publiceer waardevolle content waar je doelgroep daadwerkelijk wat mee kan. De manieren die aan worden gedragen in de infographic:
Het lijkt misschien vanzelfsprekend, maar toch is het een fout die veel wordt opgemerkt door Joost de Valk. Met een goed zoekwoorden onderzoek voor het schrijven van een blog artikel kan je met een kleine moeite meer bezoekers naar je website dirigeren via de zoekmachines.
Mensen zijn visueel ingesteld, hou hier daarom rekening mee in je blogs. Maak daarom gebruik van afbeeldingen om je blogs aantrekkelijker te maken en om meer bezoekers te krijgen wanneer het gedeeld wordt via Facebook of Pinterest.
Bouw een relatie op met bezoekers van je website en andere experts binnen je branche. Dit kan je bijvoorbeeld doen door aanwezig te zijn op andere blogs binnen je branche en content te delen van collega’s.
Maak een duidelijke schets van de bezoeker die je wil aanspreken. Wat zijn veel voorkomende problemen van de bezoeker? Naar welke informatie is de lezer echt naar op zoek? Het zijn vragen waar je duidelijke antwoorden op moet hebben voor je een nieuwe blog gaat ontwikkelen.
Email is een sterk medium om bezoekers naar de website te trekken. Stuur bijvoorbeeld persoonlijke emails naar personen of bedrijven die je benoemd hebt binnen je blog. Schrijf persoonlijke nieuwsbrieven voor je lezers en splits je lijsten op in diverse segmenten om je doelgroep specifieker aan te spreken.
Collega’s zijn ook op zoek naar nieuwe content, ga daarom op zoek naar experts die het interessant vinden om je blogs te delen met hun doelgroep. Stuur je content naar specifieke personen in de hoop dat ze je content vaker gaan lezen en delen.
Publiceer je content op diverse social media kanalen op de juiste tijdstippen en met de juiste omschrijving. Vergeet ook niet om eens de oude doos open te trekken om te kijken of je bepaalde content niet nogmaals wilt delen.
Wil je alle tips lezen van de experts? Neem dan een kijkje op de onderstaande infographic waar de tips verder worden uitgelicht.